INDONESIAN LANGUAGE SUBJECTS
The ALLOCATION of TIME: 16 JP @ 2 JP
MEETING III
I. BASIC COMPETENCY STANDARDS
· LISTEN TO THE
Understands language, command, and tales of dilisankan
· TALK
Express thoughts, feelings, and information, orally with introductions and admonished the sapa, the introduction of objects and functions of the body, and elocution
II. BASIC COMPETENCE
Execute something according to commands or simple instructions
III INDICATORS.
- Students are able to Mimic natural sounds is in at least 3 pieces through the game
- Students can Introduce yourself by creating your own business card which hung around his neck
IV. LEARNING STEPS
3rd meeting · INITIAL ACTIVITIES (APERSEPSI) . Common prayer and say hello (if at the beginning of learning) . The students sang "train ride" led by the teacher · THE CORE ACTIVITIES (PROVISION OF INFORMATION AND THE PARTICIPATION OF STUDENTS) 1. Students imitating sounds required by teachers such as voice of the train, the bell sounds, cat. 2. Students guess the noise that is emitted by a friend who is shown in the game · END ACTIVITY 1. Students are invited to sit with the correct position 2. Students are required to show a picture sitting position right from the thematic BI workbook (Lb 1) 3. Students are asked to write down nicknames on a cardboard/paper the manila HVS -size 20x20 cm that is shared by the teacher. 4. students hung a cardboard with a string of Raphia to his neck (as the card identifier) (use the card identifier when learning IPS) |
Cat: during the process of guiding teacher siiwa who got troubles and teachers assess the learning process of each child |
V. RESOURCES AND MEDIA
Source Media | : : | Department Of National Education. (2006). Tehachapi (KTSP) Indonesia Language subjects to the SD. Jakarta. Karli, Hilda, et al.(2007). Thematic Book Guide workbook 1A and Thematic for Indonesia Language chapter 1A. Erlangga Jakarta: Tools and objects around Cardboard manila or paper size 20x20 cm and HVS rope raffia 25 cm |
VI.APPROACH AND METHOD OF
The Approach Method | : : | Thematic Lectures and exhibitions |
VII ASSESSMENT.
1. products (results of the work of making business cards)
"MAKING BUSINESS CARDS"
The value of 9 The value 8 The value 7 The value 6 The value 5 | : : : : : | Write down the name calling and decorate in accordance with the requested object, it is very neat and finished prematurely Write down the name calling and decorate in accordance with the requested object, it is very neat and timely completion Write down the name calling and decorate in accordance with the requested object is , less neat and finished prematurely Write down the name calling and decorate in accordance with the object requested, less neat and not finished Write down the name calling and decorate is incompatible with the object requested |
2. Observation (attitudes and behavior)
"INDEPENDENCE"
The value of 9 The value 8 The value 7 The value 6 The value 5 | : : : : : | Work on all tasks according to the teacher without the help of outside parties Working on some tasks according to the teacher without the help of outside parties Do all the tasks in accordance command guru with the help of outside parties Work on all tasks according to the teacher when there are repeated commands of guru Don't want to work on all tasks according to the teacher |
Betung, July 2011
Knowing, Head Of School _____________________ | A Classroom Teacher, ____________________ |
RPP_KLS1-SMS1_TEMA_diri-sendiri_Pertemuan3
INDONESISCHEN SPRACHE-THEMEN
Die Verteilung der Zeit: 16 @ 2 JP JP
SITZUNG III
I. BASIC COMPETENCY STANDARDS
· HÖREN SIE SICH DIE
Versteht Sprache, Befehl und Geschichten von Dilisankan
· SPRECHEN
Express, Gedanken, Gefühle und Informationen, oral mit Einführungen und ermahnt die Sapa, die Einführung von Objekten und Funktionen des Körpers und Vortragskunst
II. BASIC KOMPETENZ
Etwas laut Befehle oder einfachen Anweisungen ausführen
III Indikatoren.
- Studenten sind in der Lage, natürliche Klänge nachzuahmen ist in mindestens 3 Stück durch das Spiel
- Studenten können sich vorstellen, durch ihre eigene Visitenkarte, die um den Hals gehängt
IV. LERNSCHRITTE
dritte Sitzung · URSPRÜNGLICHEN AKTIVITÄTEN (APERSEPSI) . Gemeinsamen Gebet und sagen hallo (wenn zu Beginn des Lernens) . Die Studenten sang "Zugfahrt" unter der Leitung von der Lehrer · DIE KERNAKTIVITÄTEN (BEREITSTELLUNG VON INFORMATIONEN) UND DIE BETEILIGUNG VON STUDENTEN 1. Studenten, die Klänge von Lehrern wie Stimme aus der Zug, der Glocke klingt, Katze benötigt zu imitieren. 2. Studenten erraten den Lärm, der von einem Freund ausgegeben wird, die im Spiel gezeigt · END-AKTIVITÄT 1. Studenten sind eingeladen, mit der richtigen Position zu sitzen 2. Studenten sind erforderlich, um ein Bild sitzender Position direkt von der thematischen BI-Arbeitsmappe (1 Lb) zeigen 3. Studenten werden gebeten, schreiben Sie den Spitznamen auf einem Karton/Papier Manila HVS -Größe 20 x 20 cm, die von der Lehrer. 4. Studenten hing ein Karton mit einer Reihe von Raphia zum Hals (wie den Karte-Bezeichner) (verwenden Sie den Karte-Bezeichner, wenn das Lernen von IPS) |
Cat: während des Prozesses der Leitlinien Lehrer-Siiwa, die Mühen und Lehrer erhielten bewerten Sie den Lernprozess jedes untergeordneten Elements |
V. Ressourcen und Medien
Quellcode Media | : : | Abteilung für nationale Bildung. (2006). Tehachapi (Ktsp) Indonesien Sprache unterzieht die SD-Jakarta. Karli, Hilda, Et Al.(2007). Thematischen Book-Guide Arbeitsmappe 1A und thematische für Indonesien Sprache Kapitel 1A. Erlangga Jakarta: Werkzeuge und Objekte um Karton Manila oder Papier Größe 20 x 20 cm und HVS Seil Raffia 25 cm |
VI.Ansatz und Methode der
Der Ansatz Methode | : : | Thematische Vorträge und Ausstellungen |
VII Bewertung.
1. Produkte (Ergebnisse der Arbeit Visitenkarten zu machen)
"MAKING BUSINESS CARDS"
Der Wert von 9 Der Wert 8 Den Wert 7 Der Wert 6 Der Wert 5 | : : : : : | Notieren Sie den Namen zu nennen und schmücken in das angeforderte Objekt, es ist sehr sauber und vorzeitig beendet Notieren Sie den Namen zu nennen und schmücken in das angeforderte Objekt, es ist sehr sauber und rechtzeitige Fertigstellung Notieren Sie den Namen zu nennen und schmücken gemäß der angeforderten Objekt ist , weniger gepflegt und vorzeitig beendet Notieren Sie den Namen zu nennen und schmücken in das Objekt angeforderten, weniger gepflegt und nicht fertig Notieren Sie den Namen zu nennen und schmücken ist nicht kompatibel mit dem angeforderten Objekt |
2. Beobachtung (Einstellungen und Verhaltensweisen)
"Unabhängigkeit"
Der Wert von 9 Der Wert 8 Den Wert 7 Der Wert 6 Der Wert 5 | : : : : : | Alle Aufgaben entsprechend der Lehrer ohne die Hilfe von externen Parteien bearbeiten Arbeiten auf einige Aufgaben entsprechend der Lehrer ohne die Hilfe von externen Parteien Tun alle Aufgaben gemäß Befehl Guru mit Hilfe von externen Parteien Alle Vorgänge gemäß der Lehrer gelten Sie, wenn es wiederholte Befehle von Guru gibt Möchten Sie nicht alle Vorgänge gemäß der Lehrer arbeiten |
Banyuasin, Juli 2011
Wissen, Leiter der Schule _____________________ | Klassenunterschied Lehrer, ____________________ |
MATA PELAJARAN BAHASA INDONESIA
ALOKASI WAKTU : 16 JP @ 2 JP
PERTEMUAN III
I. STANDAR KOMPETENSI DASAR
· MENDENGARKAN
Memahami bunyi bahasa, perintah, dan dongeng yang dilisankan
· BERBICARA
Mengungkapkan pikiran, perasaan, dan informasi, secara lisan dengan perkenalan dan tegur sapa, pengenalan benda dan fungsi anggota tubuh, dan deklamasi
II. KOMPETENSI DASAR
Melaksanakan sesuatu sesuai dengan perintah atau petunjuk sederhana
III. INDIKATOR
- Siswa dapat Menirukan suara yang ada di alam minimal 3 buah melalui permainan
- Siswa dapat Memperkenalkan diri sendiri dengan membuat kartu nama sendiri yang digantungkan di lehernya
IV. LANGKAH PEMBELAJARAN
Pertemuan ke-3 · KEGIATAN AWAL (APERSEPSI) . Doa bersama dan mengucapkan salam (jika di awal pembelajaran) . Siswa bernyanyi “naik kereta api” dipimpin oleh guru · KEGIATAN INTI (PEMBERIAN INFORMASI DAN PARTISIPASI SISWA) 1. Siswa menirukan suara yang diminta oleh guru misalnya suara kereta api, suara lonceng, kucing. 2. Siswa menebak suara yang dibunyikan oleh teman yang ditunjukkan dalam permainan · KEGIATAN AKHIR 1. Siswa diajak untuk duduk dengan posisi yang benar 2. Siswa diminta untuk menunjukkan gambar posisi duduk benar dari buku kerja tematik BI (Lb 1) 3. Siswa diminta untuk menuliskan nama panggilan pada sebuah karton manila/kertas HVS yang berukuran ukuran 20x20 cm yang dibagikan oleh guru. 4. siswa menggantung karton dengan tali rafia ke lehernya (sebagai kartu pengenal) (gunakan kartu pengenal saat pembelajaran IPS) |
Cat: selama proses berlangsung guru membimbing siiwa yang mendapat kesulitan dan guru menilai proses pembelajaran dari tiap anak |
V. SUMBER DAN MEDIA
Sumber Media | : : | Depdiknas. (2006). Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP) untuk mata pelajaran Bahasa Indonesia SD. Jakarta. Karli, Hilda,dkk.(2007). Panduan Buku Tematik 1A dan Buku kerja Tematik untuk Bahasa Indonesia jilid 1A. Jakarta: Erlangga Alat dan benda di sekitar Karton manila atau kertas HVS ukuran 20x20 cm serta tali raffia 25 cm |
VI. PENDEKATAN DAN METODE
Pendekatan Metode | : : | Tematik Ceramah dan pameran |
VII. PENILAIAN
1. Produk (hasil karya membuat kartu nama)
“MEMBUAT KARTU NAMA”
Nilai 9 Nilai 8 Nilai 7 Nilai 6 Nilai 5 | : : : : : | Menuliskan nama panggilan dan menghias sesuai dengan obyek yang diminta , sangat rapi dan selesai sebelum waktunya Menuliskan nama panggilan dan menghias sesuai dengan obyek yang diminta , sangat rapi dan selesai tepat waktunya Menuliskan nama panggilan dan menghias sesuai dengan obyek yang diminta , kurang rapi dan selesai sebelum waktunya Menuliskan nama panggilan dan menghias sesuai dengan obyek yang diminta , kurang rapi dan tidak selesai Menuliskan nama panggilan dan menghias tidak sesuai dengan obyek yang diminta |
2.Pengamatan (sikap dan perilaku)
“KEMANDIRIAN”
Nilai 9 Nilai 8 Nilai 7 Nilai 6 Nilai 5 | : : : : : | Mengerjakan semua tugas sesuai perintah guru tanpa bantuan dari pihak luar Mengerjakan sebagian tugas sesuai perintah guru tanpa bantuan dari pihak luar Mengerjakan semua tugas sesuai perintah guru dengan bantuan dari pihak luar Mengerjakan semua tugas sesuai perintah guru bila ada perintah berulang-ulang dari guru Tidak mau mengerjakan semua tugas sesuai perintah guru |
Banyuasin, Juli 2011
Mengetahui, Kepala Sekolah _____________________ | Guru Kelas, ____________________ |
Tidak ada komentar:
Posting Komentar